Typography

023 Haarlem Economie - Dopper en MEO, twee sociale ondernemingen in Haarlem, gaan samenwerken. MEO gaat vanaf eind oktober de klantenservice voor de fabrikant van design waterflessen verzorgen. Beide bedrijven hebben een maatschappelijke insteek: Dopper probeert onder meer de plastic-afvalberg te verkleinen, terwijl MEO mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan betaald werk helpt. De opdracht levert drie mensen een betaalde baan op en, daaraan gekoppeld, drie leerwerktrajecten.

De vestiging van MEO in Haarlem, onder de KPN-toren, is in april dit jaar geopend. Het is de tweede vestiging van het full-service mediabureau. Op de eerste vestiging in Alkmaar werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt samen met professionals om websites, grafische vormgeving en drukwerk te verzorgen. In de Haarlemse vestiging worden op eenzelfde wijze backoffice-diensten en online marketing verzorgd.

Mensen die moeilijk aansluiting kunnen vinden op de arbeidsmarkt, bijvoorbeeld vanwege een beperking als ADHD of autisme, doen via leerwerktrajecten bij MEO werkervaring op. Ze worden begeleid naar een betaalde baan elders. MEO probeert ook zoveel mogelijk zelf betaalde banen te creëren; de helft van het personeelsbestand is uit de doelgroep afkomstig.

 

Vanaf eind oktober zal MEO de klantenservice van Dopper gaan verzorgen. De medewerkers en leerlingen van MEO zullen klanten te woord staan, bijvoorbeeld bij vragen over het schoonhouden van hun waterfles, of als een onderdeel van hun Dopper beschadigd is.

Edwin Teljeur, directeur van MEO, vertelt verheugd te zijn over de samenwerking: “Dopper zet de problemen van wegwerpplastic duidelijk op de kaart. Door hun klantenservice aan ons uit te besteden, zorgen ze ook nog eens voor werkgelegenheid voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. En we worden door ze geïnspireerd: wij gaan volledig P.E.T. Free, dus plastic wegwerpflesjes worden van de werkvloer verbannen.”

Het personeel van MEO zal aan de klantenservice een uitdaging hebben. Teljeur: “Dopper staat bekend om de goede service, die als uitstekend wordt beoordeeld door hun klanten. Dat niveau moeten we op z’n minst evenaren. Daar gaan we dan ook met alle plezier voor.”

 

Economie & Duurzaamheid

Economie & Duurzaamheid

21 november 2018

Categorie Economie & Duurzaamheid op NLMagazine

Mediamarkt

Yarden

coolblue

Greenchoice

Aanbevolen artikelen