023 Haarlem Cultuur - Haarlemmer Paul van Sprang volgt Frank van der Schaar op als manager Marketing & Communicatie van Stichting Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem. Van Sprang (1958) is een communicatie- en marketingdeskundige met brede (inter)nationale ervaring.
Zijn passie is branding en het bouwen aan merken en deed dit o.a. bij Procter & Gamble, een biermerk en universiteiten. Frank van der Schaar was de afgelopen acht jaar marketingmanager en gaat als zzp-er in de marketing verder.
Frank van der Schaar heeft een belangrijke rol gespeeld tijdens de heropening van de gerenoveerde Stadsschouwburg en de verbouwde Grote Zaal in de Philharmonie. De afgelopen jaren heeft Van der Schaar samen met zijn team de twee cultuurpodia goed in de Haarlemse samenleving gezet als kloppend hart van de stad. Van der Schaar nam afscheid op 19 mei jl.
De directie van Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem ziet in Van Sprang een goede opvolger van Van der Schaar. Van Sprang beschikt over een uitstekend netwerk in Haarlem en gaat samen met zijn team de ingezette koers aanscherpen. De Stadsschouwburg en de Philharmonie zijn prachtige plekken voor zowel culturele als zakelijke evenementen, gericht op een breed publiek.
Als Haarlemmer is Van Sprang intensief betrokken bij het overleg met diverse culturele instanties, mede door zijn lidmaatschap van de Raad van Toezicht van Haarlem City Marketing. Van Sprang is ook bestuurslid van de rederijkerskamer Trou Moet Blycken en regent bij de stichting Doopsgezinde Weeshuis Haarlem. Van Sprang werkt al vanaf 1986 in de marketing, heeft twee dochters en is een enthousiaste pianospeler, langeafstandloper en alpinist.